20 maja 2019

Nastaje czas milenialsów!

Do głosu dochodzi młode pokolenie, które wychowało się w większości po przełomie ’89 roku i korzysta z dobrodziejstw otwartego świata, nowych technologii i swobody, jaką daje demokracja. Milenialsi mają opinię trudnych w pracy, roszczeniowych, egocentrycznych i chwytających się każdej okazji do zmiany, jaka się nadarza. Ale czy faktycznie tacy są? Chcieliśmy przekonać się o tym sami i dowiedzieć, jak charakter całego pokolenia wpływa na jego decyzje finansowe. Co milenialsi wiedzą o finansach? Czy mają konta? Czy oszczędzają? Jak płacą? Na co wydają pieniądze? Wedle myśli: „pokaż mi swoje rachunki, a powiem ci, kim jesteś”.

Przekonaliśmy się, że milenials, jakim nas straszą, nie istnieje. Okazało się, że pokolenie Y to różnie myślący, na wiele sposobów podchodzący do życia i finansów, wieloma wartościami się kierujący, w różny sposób spędzający czas i wydający pieniądze młodzi ludzie. W raporcie znajdują się dokładne charakterystyki pięciu grup wyszczególnionych w ramach tej generacji i dwa najbardziej wyróżniające się podejścia do życia. Dzięki wywiadom bezpośrednim mieliśmy też szansę dowiedzieć się, czego młodzi najbardziej się obawiają i o czym marzą. Czy te lęki i pragnienia są inne od obaw i marzeń starszych pokoleń?

W Vivusie większość pracowników to milenialsi i zaręczam, że nie wyobrażam sobie lepszych, bardziej odpowiedzialnych i zaangażowanych w swoją pracę ludzi. Warto więc czasem zweryfikować stereotypy, by lepiej rozumieć swoich pracowników, klientów, konsumentów.

Zachęcam do lektury!

EWA WERNEROWICZ PREZES ZARZĄDU VIVUS FINANCE

Autor

EWA WERNEROWICZ

PREZES ZARZĄDU VIVUS FINANCE

Zapoznaj się z raportem

Zamów raport